From 1 - 10 / 23
  • KUVAUS Herkät vesistöt, joiden rajaus on luotu Viherkertoimen käyttöä varten. Aineisto perustuu hulevesiohjelmassa määritettyihin osavaluma-alueisiin, joiden avulla aineisto on rajattu. Näillä alueilla huleveden laadulliseen hallintaan on kiinnitettävä erityistä huomiota. Hulevesiohjelmaan liittyvän aineiston lisäksi rajausta on arvioitu asiantuntijoiden toimesta. Viherkerroinmenetelmä on ekologinen suunnittelutyökalu tonttien viherpinta-alan arviointiin. Viherkerroinmenetelmän avulla etsitään vaihtoehtoisia ratkaisutapoja kaupunkivihreän lisäämiseen sekä hulevesien hallintaan. KATTAVUUS; PÄIVITYS; LUOTETTAVUUS Aineisto on laadittu viherkertoimen käyttöön ja päivittyy tiedon tarkentuessa. YLLÄPITOSOVELLUS; KOORDINAATISTOJÄRJESTELMÄ; GEOMETRIA; SAATAVUUS; JULKISUUS Laadittu MapInfossa. Aineisto tallennetaan ETRS-GK24 (EPSG:3878) tasokoordinaattijärjestelmässä. Aluemuotoista tietoa. Aineisto on saatavilla WFS rajapinnalta, aineisto on tallennettu Oracle-tietokantaan. YHTEYSHLÖ Sanna Markkanen JULKISUUS Sisäisesti julkinen

  • ---- Tiivistelmä --- ---- Yleinen kuvaus millainen aineisto --- ---- Tietoa soveltuvuudesta eri käyttötarkoituksiin ---

  • Tampereen kaupungin Asukas- ja yrityspysäköintilupa-alueet. Aineiston päivitys ja ylläpito jatkuvaa. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-GK24FIN. Selite: id = juokseva järjestysnumero pysakointialueen tunnus = Kirjaintunnus, jolla asukas- ja/tai yrityspysäköinti on kyseisellä alueella sallittu. Lisätietoa pysäköintiluvista: https://www.tampere.fi/liikenne-ja-kadut/pysakointi/pysakointiluvat.html

  • Tampereen kaupungin liikennelaskentojen työkohdetietokanta. Tietokantaa käytetään uusien laskentojen aikatauluttamisessa ja vanhojen kohteiden historiatietona. Aineiston päivitys ja ylläpito jatkuvaa. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-TM35FIN. Selite: seq_id = juokseva järjestysnumero sijanti = katu tai muu kohde, jossa laskenta suoritetaan. laskennan tyyppi = nopeusnäyttö (nopeusnäyttötaulukohde), videolaskenta (käsin tehtävä laskenta), ecocounter (automaattinen kevyen liikenteen laskenta) tai viacount (automaattilaskin) luokka = laskettavien liikkujien tyyppi (suojatie, ajoneuvo, jk+pp, latu, liipa (liikuntapalveluille tehtävät laskennat)) laskenta/mittaus alkoi = laskennan alkamispäivä laskentapäivä = laskentojen tulospäivä laskenta/mittaus paattyi = laskennan päättymispäivä tulokset jaksolta = laskentajakson pituus (tarvittava jakso määritellään tapauskohtaisesti) laite nro = käytetyn laskentalaitteen numero nopeusrajoitus = ajoneuvolaskennan aikana kohteessa voimassa ollut nopeusrajoitus taulun etaisyys keskelle = nopeusnäyttötaulujen tulosten käsittelyyn tarvittava taustatieto suunta in/saapuva = laskentalaitetta kohti tulevan liikenteen suunta suunta out/poistuva = laskentalaiteesta pois menevät liikenteen suunta tyon tila = uusi, kesken, valmis ja tietokannassa huom = laskennoissa huomioitavat asiat (tieto poistetaan sen käytyä tarpeettomaksi) yhteyshenkilo = henkilö/taho, jolle aineistot toimitetaan (tieto poistetaan aineistojen toimituksen jälkeen)

  • The 1:250 000 data on the soft and hard areas of the seabed supplements the seabed substrate data produced by the Geological Survey of Finland (GTK) for areas for which actual survey data is unavailable. The data covers two categories; hard and soft seabed areas. The substrate types categorised as hard seabed areas cover types ranging from gravel to boulders and exposed rock, and the substrate types for soft seabed areas cover types from silt to sand. The model is based on the marine geological survey data of GTK, the substrate observations made by the Finnish Environment Institute (SYKE) and Metsähallitus, and on the environment variable data produced by the Finnish Inventory Programme for the Underwater Marine Environment, VELMU, particularly on depth and seabed openness models. The data has undergone statistical evaluation and the ultimate model is based on expert estimates and modelling. At its most precise, the data is at a scale of 1:250 000 and the areas with a size less than 0.3 square kilometres have been removed. The substrate type information pertaining to restricted areas has been removed from the final data. A permit (AK15246) for publishing data with a similar scale, i.e. the EMODnet data, was received from the Defence Command of the Finnish Defence Forces on 28 July 2014.

  • Tampereen kaupungin pyöräpysäköintipaikka-tietokanta. Aineiston päivitys ja ylläpito jatkuvaa. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-GK24FIN. Selite: id = juokseva järjestysnumero alue = kaupunginosa pysakointipaikan_tyyppi = pyöräpysäköintipaikka (kaikille tarkoitettu pyöräpysäköintipaikka), liityntäpysäköintipaikka (joukkoliikenteen liityntäpysäköintiin tarkoitettu pysäköintipaikka), kaupunkipyöräparkki (Visit Tampere kaupunkipyöräpaikka) telinevalmistaja = telineen valmistaja telinemalli = pyörätelineen malli telinemaara = telineiden kappalemäärä paikkamaara = pysäköintipaikkojen kokonaismäärä runkolukittavuus = pyörän runkolukitusmahdollisuus (kyllä/ei) kuva_url = linkki kohteen valokuvaan

  • Tampereen kaupungin liikenne-ennuste vuodelle 2040 (ennuste julkaistu 2019). Tätä seudullista ennustetta käytetään mm. meluselvitysten lähtötietona, jos alueelle ei ole laadittu paikallista tarkennettua ennustetta. Aineisto päivitetään noin parin vuoden välein. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-TM35FIN. Selite: id = väylänosan tunnustenumero inode = väylänosan alkupiste jnode = väylänosan loppupiste length = kuvatun väylän osan pituus kilometreinä (viralliset väyläpituudet saatavilla "Katuosa"-aineistosta) lanes = kaistojen määrä @ha = henkilöautojen määrä vuorokaudessa @pa = pakettiautojen määrä vuorokaudessa @ka = kuorma-autojen määrä vuorokaudessa @volah = aamupäivän huipputunnin liikennemäärä @volih = iltapäivän huipputunnin liikennemäärä @volvrk = keskimääräinen vuorokausiliikenne HUOM: Aineiston kaikki liikennemäärät ajosuuntakohtaisia. (kaksisuuntaisella kadulla 2 päällekkäistä viivaa)

  • Tampereen kaupungin esteettömyyden erikoistason nykytilanteen tavoiteverkko. Aineisto laadittu 2018. Päivitys tarvittaessa. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-GK24FIN. Selite: id = juokseva järjestysnumero iris_id = omaisuudenhallintajärjestelmän väylätunniste. suojatie_nro = kaupungin suojatierekisterin tunnistenumero (jos väylän osa on suojatie) esteetön = väylän esteettömyys tavoitetilanteessa (1=esteetön) tyyppi = jkpp tai suojatie

  • Tampereen kaupungin tavoitetilanteen nopeusrajoitusaineisto. (Aineisto käytetään mm. selvitysten lähtötietona) Aineiston päivitys ja ylläpito jatkuvaa. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-GK24FIN. Selite: seq_id = juokseva järjestysnumero tavoite_rajoitus = voimassa oleva nopeusrajoitus tavoite_rajoituksen_tyyppi = tieto onko nopeusrajoitus katu vai aluekohtainen muutos = edellisin nopeusrajoituksen muutosvuosi

  • Tämä tietokanta sisältää kaikki Kaupunkiympäristön kehittäminen -yksikön hallinnoimat yleisillä alueilla sijaitsevat pelikentät sekä suurimman osan koulujen ja päiväkotien piha-alueilla sijaitsevista Tilakeskuksen hallinnoimista kentistä. Tietokanta ei sisällä sivistyspalveluiden peli- ja yleisurheilukenttiä. Tietokanta sisältää mm. ominaisuustiedot: pintamateriaali, kunnossapitokausi ja erityiskäyttö. Kunnossapitokaudet ovat kesä, talvi, kesä / talvi. Jos arvo talvi, niin kyseessä on luistinkenttä, joka ei ole kesällä pelikenttänä (lampi, käytävä tms.). Arvo kesä / talvi tarkoittaa talvella jäädytettäviä kenttiä. Ominaisuustieto erityiskäyttö sisältää tiedon voiko kentällä pelata jääkiekkoa (arvo JÄÄKIEKKO), jolloin kentällä on maalit. Aineistoa ylläpidetään Oracle-ympäristössä. Kaupunkiympäristön kehittämisen kenttien päivitys ja ylläpito jatkuvaa, Tilakeskuksen kenttiä ei päivitetä. Tietokannan geometria on alue. Aineiston koordinaattijärjestelmä on ETRS-GK24 (EPSG:3878). Saatavissa WFS- ja WMS-palveluna.